2016-03-30

Porgram specjalny "Aktywne trójki"

 

INFORMACJA dot. PROGRAMU SPECJALNEGO „AKTYWNE TRÓJKI”

 

 

Powiatowy Urząd pracy we Włocławku informuje, iż od marca 2015 r. rozpoczyna realizację Programu Specjalnego „Aktywne trójki”, skierowanego do osób bezrobotnych z profilu pomocy III, zamieszkujących powiat włocławski ziemski i grodzki. Program Specjalny „Aktywne trójki” realizowany jest ze środków Funduszu Pracy.

 

CEL PROGRAMU:

Głównym celem Programu Specjalnego będzie zaktywizowanie 118 osób bezrobotnych z III profilu pomocy , zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie pracy we Włocławku. Efektem programu będzie podjęcie zatrudnienia przez 67 uczestników programu, co daje efekt zatrudnieniowy na poziomie
70 %.

 

OKRES REALIZACJI:

Program Specjalny będzie realizowany w terminie od 2 marca do 31 grudnia 2015 r.

 

UCZESTNICY PROGRAMU:

Uczestnikami programu mogą być osoby bezrobotne, zarejestrowane w PUP we Włocławku, dla których urząd ustalił profil pomocy III. W pierwszej kolejności wsparciem objęte zostaną osoby długotrwale bezrobotne, bez wykształcenia i doświadczenia zawodowego.

 

OPIS DZIAŁAŃ:

Program Specjalny zakłada realizację następujących działań:

  1. 1. Etap wstępny, polegający na wyłonieniu i doborze uczestników programu;
  2. 2. Etap doradczy, polegający na indywidualnych spotkaniach z doradcami zawodowymi;
  3. 3. Etap aktywizacji, polegający na objęciu wszystkich uczestników pośrednictwem pracy,
    w tym:
  • ROBOTY PUBLICZNE: dla 118 osób, realizowane od marca do listopada 2015 r.,
  • ZWROT KOSZTÓW PRZEJAZDU: dla 36 osób, które dojeżdżają z jednej miejscowości do drugiej, refundacja zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, realizowane od kwietnia do grudnia 2015 r. Wnioski o refundację do pobrania i złożenia w pokoju nr 20 w PUP we Włocławku, pierwszy wniosek uczestnik składa po zakończonym miesiącu dojeżdżania na roboty publiczne
  • ZAKUP ODZIEŻY ROBOCZEJ - specyficzny element wspierający zatrudnienie:

Wszystkim uczestnikom Programu Specjalnego, w zależności od wykonywanej pracy, zostanie zrefundowany koszt zakupu jednego kompletu odzieży roboczej do kwoty 300 zł brutto/os., refundacja tylko na podstawie imiennych rachunków i faktur VAT, wystawionych na nazwisko
i imię uczestnika programu, realizacja refundacji od kwietnia do listopada 2015 r. ZAKUPIONA ODZIEŻ ROBOCZA MUSI BYĆ DOSTOSOWANA DO WYKONYWANEJ PRACY. Faktury
i rachunki za zakup odzieży roboczej należy składać do pokoju nr 19 w PUP we Włocławku, wniosek o refundację uczestnik składa do 2 miesięcy po rozpoczęciu udziału w robotach publicznych.

ODZIEŻ ROBOCZA to odzież zabezpieczająca lub zastępująca odzież własną pracownika chroniącą tylko przed zabrudzeniem się substancjami nieszkodliwymi dla zdrowia, przyspieszonym niszczeniem odzieży osobistej oraz stosowana gdy wymagana jest specjalna czystość wymaganego produktu. Do odzieży roboczej zaliczana jest również tzw. odzież zawodowa (branżowa), charakterystyczna dla konkretnych branż, np. odzież dla gastronomii, służby zdrowia, hotelarstwa itp. Ponadto do odzieży roboczej można zaliczyć odzież krótkiego użytkowania (odzież jednorazowa). W zależności od wykonania i zakresu ochrony odzież roboczą stanowią: koszule, koszulki, bluzy, fartuchy, fartuchy przednie, płaszcze, spodnie, kombinezony, kurtki, peleryny, ubrania, kamizelki, ochraniacze przedramienia, kaptury, kapelusze, czapki, berety.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..